هشدار پیونگ یانگ در خصوص برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی 

کره شمالی نسبت به رزمایش مشترک ارتش آمریکا و کره جنوبی که در ماه اوت برگزار می‌شود هشدار داد.

یونهاپ روز جمعه با استناد به گزارش خبرگزاری کره شمالی KCNA گزارش داد، کره شمالی درباره "عواقب فاجعه بار" در صورتی که ایالات متحده و کره جنوبی مانور‌های نظامی مشترک سالانه خود را در ماه اوت برگزار کنند، هشدار داد.

سپر آزادی اولچی (UFS) یک مانور نظامی سالانه است که توسط ایالات متحده و کره جنوبی انجام می‌شود و هدف آن افزایش توان دفاعی مشترک دو کشور است. به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کره شمالی این رزمایش را یک "تمرین حمله هسته ای" علیه پیونگ یانگ تلقی می‌کند.

این خبرگزاری اعلام کرد: مانور نظامی مشترک که برای ماه اوت در نظر گرفته شده است، با هدف تکمیل طرح جنگ هسته‌ای آمریکا... و اجرای کامل آن است. این به وضوح نشان می‌دهد که ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه هیچ قصد خصمانه‌ای ندارد، چیزی جز ریاکاری فریبنده نیست. 

پیش از این، کیم یو جونگ، معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی کره شمالی روز جمعه این ادعا را که پیونگ یانگ در حال ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین است، رد کرد و آن را "پوچ‌ترین پارادوکس" خواند.

کیم که خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است، گفت: «فناوری سیستم‌های تسلیحاتی که ما اخیراً توسعه داده‌ایم و به‌روزرسانی کرده‌ایم نمی‌تواند برای عموم باز باشد و بنابراین، امکان صادرات خود را نمی‌توان مورد بحث قرار داد». او تاکید که صنعت تسلیحات داخلی بخشی از یک برنامه پنج ساله توسعه دفاع ملی است که هدف آن بازدارندگی کره جنوبی و سایر "نیرو‌های متخاصم" است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار